سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانلود فیلم

Don"t Whatever It Can: Spider-Man (2002)

بررسی ها | 14/10/2020 | توسط جورج رومر

به مناسبت چهلمین سالگرد تاسیس آن ، ما در مورد سوپرمن اصلی ریچارد دونر و سه دنباله او از جمله Supergirl اسپین آف به شما گفتیم. اما چگونه رابطه سینما و کمیک پس از آن موفقیت انقلابی ادامه یافت؟ با ستون #EroiDiCarta ما این را بیابید.

 

 

 

من سعی خواهم کرد تا حد ممکن عینی باشم. در سال 2002 من 22 ساله بودم. از سال 1994 ، فقط هشت سال گذشته بود که من برای اولین بار در ستون نامه مرد عنکبوتی خواندم (بله ، من از آن نوع طرفدار هستم ، اما خواندن را متوقف نکنید ، من قول می دهم که عینی باشم) ، که جیمز کامرون او سعی کرده بود یک فیلم مرد عنکبوتی را کارگردانی کند. یادم نیست اگر من در آن زمان ترمیناتور و ترمیناتور 2 را قبلاً دیده بودم ، مطمئناً بیگانگان چند سال بعد برای من می آمدند ، اما نام کامرون از قبل برای من به صدا درآمد. من احتمالاً پرتگاه را دیده بودم. چیزی که من به یاد می آورم این است که به نظر می رسید یک چیز "جدی" است: یک کارگردان واقعی که می خواهد یک فیلم مرد عنکبوتی واقعی بسازد! دو بتمن اول موفقیت آمیز بودند و بدیهی به نظر می رسید که به زودی فیلم های ابرقهرمانی بیشتری با تمام مواد ساخته شده ساخته می شوند. کاملا درسته؟

 

من شما را با این وقفه چشمگیر ترک می کنم و پس از SIGLA گرفتار می شویم!

 

 

 

و این پاسخ این است: همانطور که جان ماتریکس می گوید ، "نه". امروز ، ابرقهرمان ها تبدیل به نان روزانه هالیوود و یک پدیده توده ای شده اند ، طبیعی است ، حتی امری بدیهی است که به زودی شخصیتی که 100 شماره اول آن را می خوانید و 100 شماره بعدی را منزجر می کنید ، اما به خواندن آنها ادامه می دهید زیرا "می خواهم ببینم چقدر می توانند سقوط کنند »، دیر یا زود نه در یک فیلم بلکه در کل امتیازات سینما به سینما می رسد که در آن اسپین آف پسر عموی بازیگر نقش مکمل زن نیز راه اندازی می شود. اما در سال 1994 ، افسوس که معادله ابرقهرمان = $ هنوز خود را با تمام بدیهیات خیره کننده خود برای مغولان هالیوود نشان نداده بود. نتیجه: پروژه کوچک کامرون - که اولین فیلمنامه آن برای من هنوز هم یکی از بهترین اقتباس های ممکن از شخصیت استن لی و استیو دیتکو است - لازم نبود که انجام شود و پنج سال دیگر همه چیز درجا ماند. تا اینکه ، در سال 1999 ، سونی حقوق اسکریپت های تولید شده تاکنون از MGM را بدست آورد. که به معنای توانایی استفاده از آنچه کامرون نوشت استفاده کرد. با این حال سونی کامرون را استخدام نکرد ، که در این مرحله چیزی از پروژه نخورد اما سام رائمی.

 

در همین حال ، اینترنت رسیده بود. از زمان خواندن اولین بار در مورد فیلم کامرون فقط شش سال گذشته بود ، اما وقتی از 14 به 20 می روید ، شش سال احساس می شود. یا حداقل این همان چیزی است که من خیلی دوست دارم شما آن را باور کنید ، در حالی که در عوض ، از بالای مودم 56k من ، شبکه گسترده و بی نهایت را در جستجوی هر خبر کوچک در مورد فیلم آینده اسکن می کردم.

 

 

 

در همین حال ، دو نفر ، Blade و X-Men بیرون آمده بودند. سونی ناگهان در اوج موجی قرار گرفت که به نظر می رسید قرار است هالیوود را تغییر دهد. مرد عنکبوتی دیگر یک پروژه منزوی نبود ، که در پی موفقیت یک شخصیت رقیب متولد شد. برعکس ، این یک موفقیت تضمینی بود: اگر مردان ایکس ، از یکی از موفق ترین مجموعه های مارول که تاکنون گرفته شده بودند ، خوب پیش می رفتند ، مطمئنا مرد عنکبوتی ، معروف ترین شخصیت انتشارات ، هیچ تلاشی نمی کرد.

 

در واقع ، محبوبیت شخصیت ، حتی در یک سطح صرفاً شمایل نگارانه ، به حدی بود که اجازه می دهد گام دیگری به جلو در اقتباس های کمیک از سینما برداشته شود. وقت آن بود که حتی کوچکترین تلاشی برای مبدل ساختن یک کمیک به عنوان چیز دیگر ، برای هضم آن حتی در سالن های خوب صورت نگیرد. وقت آن بود که لباس های باقیمانده ماتریکس را که در گلوله های هوایی قرار دارد ، قرار دهیم. در سال 2001 ، به طور خلاصه ، این تصویر ظاهر می شود:

 

 

 

امروز ، دوباره ، عادی است که یک عکس خاص از ابرقهرمان با لباس بیرون بیاید ، به ما نشان دهد که چگونه این عنصر اساسی در کمیک ها در فیلم اقتباس می شود. اما در سال 2001 ، هنگامی که مردان ایکس هنوز سیاه پوشیده بودند ، بلید سیاه پوشیده بود ، همسایه شما سیاه پوش بود ، این عکس با قدرت هزار اعلامیه قصد ضربه خورد. سونی و سام رائمی به ما می گفتند که تلاش برای اصلاح یک نماد متناسب با سینما هیچ فایده ای ندارد. این بار سینما با نماد سازگار بود. و قهرمان لباس خواب می پوشید.

 

این کمپین تبلیغاتی با یکی از بهترین پیش پرده های تیزر تبلیغاتی تاکنون ادامه یافته است ، موضوعی که می تواند موضوعی بی سابقه برای یک فیلم ابرقهرمانی ایجاد کند (به غیر از Batmania در اواخر دهه 80 *). همانطور که احتمالاً می دانید یک تیزر تاسف آور است. من او را قبل از نمایش Final Fantasy در اوایل سپتامبر 2001 دیدم و به یاد دارم که برای اولین بار ، من نیز عمداً برای دیدن پیش پرده رفتم. در کنار من ، دختری بدون اینکه بداند چیست ، به او نگاه کرد و هنگامی که در فلان نقطه دستی که می خارد و وب را شلیک می کند ظاهر می شود ، با دهان باز گفت: "اما آیا این مرد عنکبوتی است؟" سونی به این هدف برخورد کرده بود. سپس 11 سپتامبر فرا رسید (برمی گردیم).

 

 

 

این همه مقدمه